مد روز- فروش اینترنتی - ورزش ، زیبایی ...

از طریق این وبلاگ می توانید جدیدترین مد های روز دنیا را ببینید بپسندید و اینترنتی خریداری نمایید.

مد روز- فروش اینترنتی - ورزش ، زیبایی ...

از طریق این وبلاگ می توانید جدیدترین مد های روز دنیا را ببینید بپسندید و اینترنتی خریداری نمایید.

نکاتی برای خانه تکانی



در اینجا به معرفی ریزه کاری هایی می پردازیم که می تواند راهنمای خانم ها باشد.

▪ جوش شیرین: جوش شیرین هم مصرف خوراکی و دارویی دارد و هم ضدعفونی کننده است.
۱) برای تهیه در بیسکویت و کیک می توان از جوش شیرین استفاده کرد.
۲) برای براق کردن جواهرات به کار می رود.
۳) درد ناشی از نیش زنبور را تسکین می دهد.
۴) برای نظافت یخچال و لکه گیری اجاق گاز به کار می رود.
▪ تمیزکردن حباب چراغ: حباب چراغ ها را ماهی یک بار بشویید. برای انجام این کار ابتدا چراغ را از سرپیچ باز کنید و با پارچه آغشته به کف و صابون گرم پاک کنید.
پاک کردن وسایل سفید آشپزخانه: برای تمیزکردن وسایل سفید آشپزخانه روی آنها را ابتدا با پارچه ای خیس نمدار کرده سپس پودر کف شوی (زمین شوی) را روی آن ریخته و چند دقیقه صبر کرده سپس با اسکاچ آن را تمیز کنید اگر نرفت کمی بعد به آن مایع سفیدکننده بزنید.
رفع رسوب کتری:مقداری مساوی آب و سرکه درون کتری ریخته و بگذارید بجوشد سپس از روی حرارت برداشته و تمام شب به همان حالت بماند، سپس کتری را تمیز کنید.
تمیزکردن تلفن: به کمک یک تکه پنبه و الکل یا کمی عطر تلفن را پاک کرده و حالت روز اول را به آن بدهید.
گودافتادگی فرش:برای رفع گودافتادگی کمی توی گودال ها آب ریخته و بگذارید سه _ چهار ساعت در همان حال بماند، سپس برس را روی آن بکشید. برای درخشندگی فرش مقداری نشاسته ذرت روی فرش بپاشید و بعد از یک ساعت با جاروبرقی روی آن را جارو بکشید.
نظافت وسایل چرمی:صندلی ها و وسایل چرمی را با مخلوطی از سفیده تخم مرغ که خوب زده اید و کف کرده و چند قطره سرکه می توانید به راحتی تمیز کنید.
گردگیری:برای گردگیری پارچه متقالی را در دیگ آب که مقداری کم موم یا وازلین در آن ریخته ایم گذاشته و روی حرارت قرار دهیم، مایع که به جوش آمد پارچه را از آب درآورده حال پارچه تبدیل به یک پارچه چربی می شود که این پارچه برای گردگیری خوب است. برای پاک کردن شیشه ها پارچه بدون پرز را به آب و صابون آغشته کنید و از راست به چپ و از بالا به پایین روی شیشه بکشید و با دستمال دیگری خشک کنید.
ماشین لباسشویی:برای اینکه عمر ماشین لباسشویی زیاد شود ماهی یکی دو بار روی قسمت های استیل و لاستیکی آن وازلین بمالید و با پارچه نرم و لطیفی آن را مالش دهید.
▪ سوختگی با اتو:برای از بین رفتن سوختگی (خفیف) پارچه با اتو، لکه زرد را خیس خیس کرده و با پارچه زبری مانند کیسه حمام روی آن کشیده سپس با پنبه آغشته به آب اکسیژنه روی آن بمالید و یا می توان نصف پیاز را روی آن مالید حال می بینید که اثری از سوختگی نیست.
رفع بو از ظروف:برای برطرف کردن بوی ظروف کافی است که کمی آب گرم مخلوط با گرد خردل روی آن ریخته سپس بشویید و بعد با آب آن را شست و شو داده سپس ظرف را خشک کنید.
رفع بوی کپک از ظروف چایخوری و قهوه خوری:اغلب قوری و یا قهوه جوش را که مدتی مصرف نکنیم بوی خاصی می گیرد مانند بوی کپک زدگی. برای جلوگیری از این عیب یک حبه قند داخل آن انداخته این حبه قند بوی داخل ظرف چایخوری یا قهوه خوری را به خود می گیرد و شما وقتی این ظرف را مورد استعمال قرار می دهید بوی کپک از بین رفته است.
تمیزکردن رادیاتور شوفاژ:برای این کار زیر و رو و اطراف رادیاتور را روزنامه خیس قرار می دهیم سپس با دمیدن هوای جاروبرقی آن را تمیز کرده، سپس با یک دستمال نمدار و یک برس دسته بلند بین پره های رادیاتور را پاک کنید.
تمیز کردن پرده ها:پرده های نخی را قبل از شستن به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه در آب سرد یا ولرم خیس کرده تا گرد و غبار جمع شده بر روی آن جدا شود. پرده را به آرامی بلند کرده سپس آب کثیف را تعویض کنید سپس پرده ها را در محلول کف صابون و آب ولرم قرار داده و با ملایمت آن را بشویید (توجه: نباید آن را چنگ بزنیم) سپس سه بار پرده را با آب ولرم بشویید. حال اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنیم ابتدا دستگاه را روی درجه کم مقدماتی قرار داده و شست و شوی بعد را هم دو دقیقه با درجه کم تنظیم کرده و شست وشو دهید و قبل از اینکه کاملاً خشک شود با اتو به موازات الیاف طولی آن اتو بکشید. پرده های توری را هم قبل از اینکه کاملاً خشک شود در جای خود آویزان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد